UP

Статті

Фільтр
  • Захист трудових прав осіб з інвалідністю залишається пріоритетним у роботі Управління

    Захист трудових прав осіб з інвалідністю залишається пріоритетним у роботі Управління 

    У який спосіб впливати на дії роботодавців, які не працевлаштовують або відмовляються брати на роботу осіб з інвалідністю; як захистити трудові та соціальні права працівників такої категорії; як домогтися виконання чотирьохвідсоткого нормативу  їх працевлаштування - ці та інші питання обговорили учора під час засідання круглого столу щодо підвищення рівня зайнятості осіб з інвалідністю на Буковині.

    Захід відбувався у рамках відзначення Міжнародного дня осіб з інвалідністю. Учасники - фахівці  Управління Держпраці у Чернівецькій області, Чернівецького обласного центру зайнятості,  Чернівецького відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, департаменту соціального захисту Чернівецької ОДА.

    Безпосереднім учасником обговорення стала заступник начальника Управління Галина Кушнір. Представниця територіального органу Держпраці наголосила на результатах здійснення заходів державного нагляду за дотриманням трудового законодавства такої категорії працівників, нормативах законодавчої бази, активній позиції відстоювання трудових прав осіб з інвалідністю.

    Учасники напрацювали низку раціональних пропозиція, які незабаром будуть долучені до Договору про взаємодію між відомствами задля якіснішого забезпечення соціальних та трудових гарантій працівникам з інвалідністю. Передбачається, що підписання документу відбудеться вже незабаром.  


     

  • Актуально! Про права та гарантії осіб з інвалідністю - роз’яснює Держпраці

    Актуально! Про права та гарантії осіб з інвалідністю - роз’яснює Держпраці

    Які обов’язки має роботодавець при працевлаштуванні осіб з інвалідністю?

    Роботодавець при працевлаштуванні осіб з інвалідністю має:

    виділити та створити робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця;

    створити для осіб з інвалідністю умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації;

    забезпечити соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством;

    надати Державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю;

    надавати звітність до Фонду соціального захисту інвалідів.

    У якому випадку особі з інвалідністю може бути відмовлено у працевлаштуванні?

    Згідно зі статтею 17 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, відмова в укладенні трудового договору або в просуванні по службі, звільнення за ініціативою адміністрації, переведення особи з інвалідністю на іншу роботу без її згоди з мотивів інвалідності не допускається, за винятком випадків, коли за висновком медико-соціальної експертизи стан його здоров’я перешкоджає виконанню професійних обов’язків, загрожує здоров’ю і безпеці праці інших осіб, або продовження трудової діяльності чи зміна її характеру та обсягу загрожує погіршенню здоров’я осіб з інвалідністю.

    Чи може особі з інвалідністю при прийнятті на роботу встановлюватися випробувальний термін?

    Згідно з статтею 26 Кодексу законів про працю України випробування не встановлюється при прийнятті на роботу осіб з інвалідністю, направлених на роботу відповідно до рекомендації медико-соціальної експертизи.

    Особливості надання та тривалість основної щорічної відпустки, що надається особам з інвалідністю

    На відміну від звичайних працівників, працівники з інвалідністю, які недавно влаштувалися на роботу та ще не відпрацювали перших шість місяців на підприємстві, можуть скористатися своїм правом піти в щорічну оплачувану відпустку повної тривалості ще до настання шестимісячного терміну їхньої безперервної роботи на цьому підприємстві.

    Працівники з інвалідністю, які вже тривалий час працюють на підприємстві, за своїм бажанням мають право піти у щорічну відпустку в зручний для них час (ст. 10 Закону України «Про відпустки»).

    Згідно зі статтею 6 зазначеного Закону тривалість щорічної основної відпустки для працівників з інвалідністю становить: для I і II груп – 30 календарних днів, для III групи – 26 календарних днів.

    Які заохочення є для роботодавців, котрі створюють робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю?

    Відповідно до статті 26 Закону України “Про зайнятість населення”, роботодавцю, який працевлаштовує осіб з інвалідністю (яким надано статус безробітного, за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції), здійснюються компенсаційні виплати у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць.

    Компенсація роботодавцю виплачується упродовж одного року з дня працевлаштування особи за умови збереження її зайнятості упродовж 2 років.

    За матеріалами сайту Держпраці України


     

     

     

  • З першого грудня повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подаватимуться у новій формі

    З першого грудня повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подаватимуться у новій формі

    Першого грудня 2021 року набуває чинності наказ НАЗК від 23.07.2021 №450/21 «Про затвердження Порядку інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування» (далі – Порядок).

    Так, зазначений вище Порядок визначає процедуру інформування Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, передбачені частиною 4 статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон).

    Згідно пунктів 2-7 Порядку, інформування про суттєві зміни у майновому стані здійснюється суб’єктами декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, відповідно до Закону, а також суб’єктами декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків.

    Інші суб’єкти декларування повідомлення про суттєві зміни в майновому стані не подають.

    У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня року, у якому виник обов’язок щодо подання повідомлення, суб’єкт декларування у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку зобов’язаний повідомити про це НАЗК.

    Інформування Національного агентства про суттєві зміни у майновому стані суб’єкт декларування здійснює особисто шляхом заповнення відповідної електронної форми повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування (далі – повідомлення) (додаток) після автентифікації у персональному електронному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр). Суб’єкт декларування до початку заповнення повідомлення повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком.

    Якщо вартість майна перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня відповідного року, але була сплачена частинами, розмір кожної з яких не перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня відповідного року, повідомлення подається після переходу права власності на таке майно. Про дохід, що був нарахований, але не сплачений (не отриманий), не повідомляється.

    У разі придбання майна, вартість якого перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня відповідного року, подається одне повідомлення, в якому зазначаються відомості у відповідних розділах щодо придбаного майна та здійсненого видатку.

    У разі отримання доходу в негрошовій формі (спадщина, подарунок тощо), вартість якого перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня відповідного року, подається одне повідомлення, в якому зазначаються відомості у відповідних розділах щодо отриманого доходу в негрошовій формі та отриманого майна.

    Якщо вартість майна, набутого у власність суб’єктом декларування, йому невідома, повідомлення не подається.

    Повідомлення не подається у разі припинення перебування суб’єкта декларування на посаді, яка передбачає зайняття відповідального та особливо відповідального становища або пов’язана з високим рівнем корупційних ризиків.

    За інформаційними матеріалами НАЗК


     

     

  • Мінімізувати рівень заробітної плати «в конвертах» можливо лише за умови мінімізації нелегальної зайнятості загалом

    Мінімізувати рівень заробітної плати «в конвертах» можливо лише за умови мінімізації нелегальної зайнятості загалом 

    На цьому на засіданні круглого столу  на тему : «Щодо реагування на виявлені ознаки тінізації заробітної плати» наголосила заступниця начальника Управління Держпраці у Чернівецькій області Галина Кушнір.

    Територіальний орган Держпраці було запрошено до участі у рамках круглого столу, як одного із ключових соціальних партнерів організатора заходу - Головного управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області.

    Обмінюючись інформацією та підсумовуючи проміжні результати взаємодії, Галина Кушнір акцентувала увагу, найперше, на діяльності постійно діючої робочої групи з питань узгодження спільних дій щодо зменшення рівня незадекларованої праці у регіоні.

    До складу групи входять представники  управлінь Пенсійного фонду, Податкової служби, Національної поліції, Держпродспоживслужби, Чернівецького обласного центру зайнятості, Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки та інші.

    Заступниця керівника Управління підкреслила, що певним маркером результативності взаємодії слід вважати кампанію з детінізації зайнятості «Виходь на світло», яка розпочалася у липні й організатором якої  є Держпраці України. 

    «Це якісна ілюстрація того, як наша спільна робота дає результати. Наголошую лише на одному факті: за неповних чотири місяці 2021 року до територіального органу Державної податкової служби роботодавці надали повідомлення про прийняття  на роботу 16 476 працівників, а за 9 місяців 2021 року (за даними органів ДПС) прийнято на роботу 42 471 працівника. Це на 8% більше (а це понад три тисячі осіб), ніж за аналогічний період минулого, 2020, року», - підсумувала Галина Кушнір.

    У ході зібрання напрацьовано низку раціональних пропозицій щодо протидії нелегальному працевлаштуванні в регіоні та виплаті тіньової заробітної плати таким працівникам.


     

     

     

     

  • Інспектори Управління продовжують проводити контроль за усуненням на місцевих АЗС виявлених порушень

    Інспектори Управління продовжують проводити контроль за усуненням на місцевих АЗС виявлених порушень

    Про це перший заступник начальника Управління Держпраці у Чернівецькій області Іван Гордей прозвітував на розширеній робочій нараді у Чернівецькій ОДА.

    На засіданні підсумовувалися  результати проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням  суб’єктами господарювання  промислової безпеки та  охорони праці на автозаправних станціях та авто газозаправних пунктах Буковини.

    У своєму виступі, зокрема, Іван Гордей наголосив на тому, що на завершення другої декади листопада 2021 року  перевірками охоплено 211 об’єктів роздрібної торгівлі паливно-мастильними матеріалами із 252, що передбачені відповідним Дорученням.

    Уточнено, що за підсумками перевірок виявлено майже 600 порушень вимог законодавства з охорони праці.

    Переважна більшість порушень - не проведення спеціального навчання та перевірки знань працівників об’єктів підвищеної небезпеки, відсутності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці; не визначення вибухопожежонебезпечних зон та їх розмірів; порушення інших регламентних робіт, що передбачені нормативно-правовими актами з охорони праці.

    Констатовано, що за результатами роботи головних державних інспекторів  видано обов’язкові до виконання 182 приписи, направлено позови до суду щодо зупинення експлуатації чотирьох об’єктів.  А майже кожного четвертого керівника підприємства притягнуто до адміністративної відповідальності.

    Звітуючи на зібранні, Іван Гордей підкреслив, що наразі  інспекторський склад профільного напряму, а саме інспектори відділу нагляду на виробництві, об’єктах підвищеної небезпеки, у машинобудуванні та енергетиці  продовжують проводити контроль за усуненням суб’єктами господарювання виявлених порушень.

    Як правило,  із двадцяти повторно перевірених об’єктів на майже половині  із них власники, чи відповідальні особи ігнорують приписи фахівців Управління, а  порушення залишаються не усуненими.


     

     

  • Відбулося перше засідання Міжвідомчої робочої групи

    Відбулося перше засідання Міжвідомчої робочої групи

    Відбулося перше спільне засідання Міжвідомчої робочої групи з питань розробки узгодження спільних дій щодо зменшення рівня незадекларованої праці, попередження виробничого травматизму та професійних захворювань, до складу якої увійшли представники державних органів та соціальних партнерів.

    Основним завданням Міжвідомчої робочої групи є відпрацювання спільних заходів, спрямованих на зниження рівня незадекларованої праці та виробничого травматизму. Для цього Міжвідомча робоча група розділена на дві підгрупи, одна з яких опікується питаннями оформлення трудових відносин, а друга – питаннями безпеки і здоров’я на роботі.

    Найпершим питанням, що має вирішити Міжвідомча робоча група це відпрацювання стратегічного плану на найближчі три роки та операційного плану на наступний рік. 2022 рік має стати переломним у формуванні нових принципів державного нагляду і контролю у діяльності Держпраці.

    Тристороння взаємодія дозволяє сторонам брати активну участь у вирішенні питань, які становлять взаємний інтерес, сприяючи цим покращенню розуміння спільних і конфліктних інтересів. Шляхом тристоронньої взаємодії можна знайти баланс між економічними, політичними та соціальними аспектами, а також між індивідуальними інтересами кожної із сторін і загальними галузевими чи національними інтересами.

    Співробітництво має починатися із співпраці у розробленні законодавства про працю та охорону праці і тривати до його застосування на робочому місці, включаючи вивчення проблем та пропозицій щодо покращення умов праці.

    Тому потрібен глобальний та системний підхід до системи інспекції праці в умовах соціального діалогу та з визнанням того, що високий рівень охорони праці сприяє соціальній згуртованості. Сильніша роль інспекції праці, поєднана з соціально відповідальними роботодавцями та здоровими соціально-трудовими відносинами, може стати безпрограшною стратегію для створення гідних умов праці на кожному робочому місці.

    Джерело: сайт Держпраці України


     

     

  • На будівництві при падінні з висоти несумісних з життям травм зазнав бетоняр: Управління вживає вичерпних заходів щодо проведення розслідування

    На будівництві при падінні з висоти  несумісних з життям травм зазнав бетоняр: Управлінням вживаються вичерпні заходи щодо проведення розслідування

    Сьогодні, 23 листопада  на приватному підприємстві, яке займається будівництвом житлових і нежитлових будівель,  мав місце нещасний випадок з тяжкими наслідками.

    Нещасний випадок стався на будівельному майданчику багатоповерхового будинку на вулиці Науки у Чернівцях.

    За  попередніми даними, унаслідок падіння з  висоти 7 поверху споруди тяжких  травм зазнав бетоняр  1984 року народження.

    Його було оперативно госпіталізовано до медичного закладу, однак врятувати постраждалого медикам не вдалося.

    Управлінням Держпраці у Чернівецькій області вживаються вичерпні заходи щодо утворення комісії та проведення розслідування даного нещасного випадку.


     

  • Інспекторами Держпраці розпочато вісім перевірок місцевих роботодавців, котрі використовують працю іноземців

    Інспекторами Держпраці розпочато вісім перевірок місцевих роботодавців, котрі використовують працю іноземців

    На Буковині тривають позапланові заходи контролю, спрямовані на детінізацію роботи іноземних громадян.

    Свою діяльність інспектори праці Управління здійснюють на виконання відповідного доручення Прем’єр - міністра України  та доручення Державної служби України з питань праці.

    Інспекційна робота фахівців спрямована на дотримання законодавства про працю та зайнятість населення суб’єктами господарювання, котрі мають дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства.

    Позапланові заходи державного нагляду (контролю), які  проводять інспектори, націлені на забезпечення дотримання трудових прав і соціальних гарантій іноземних громадян, які працюють у регіоні, а також на посилення протидії нелегальній міграції.

    Як повідомляють у відділі з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління, наразі перевірки розпочато у восьми місцевих роботодавців, котрі використовують працю іноземців.

    За результатами цих перевірок буде складено акти,  разі виявлення порушення чинного законодавства про працю видано приписи, а суб’єктів господарювання буде притягнуто до відповідальності. 


     

  • Комісія Управління встановлює обставини та причини смерті працівниці

    Комісія Управління встановлює обставини та причини смерті працівниці

    Комісію зі спеціального розслідування обставин та причин випадку смерті працівниці вокзалу станції Чернівці  виробничого підрозділу вокзал станції Івано-Франківськ філії  «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця»  створено в Управлінні Держпраці у Чернівецькій області. 

    Про це повідомляють у секторі розслідування, аналізу та обліку аварій і виробничого травматизму територіального органу Держпраці.

    Повідомлення про випадок смерті працівниці до Управління надійшло учора, 22 листопада.

    За попередніми даними, прибиральницю виробничих приміщень було знайдено мертвою в одному із залів очікування.

    Жінку 1965 року народження помітив лежачою на підлозі інший працівник. Черговим по вокзалу було відразу ж викликано швидку медичну допомогу. До її приїзду працівники вокзалу та медичного пункту надавали потерпілій домедичну допомогу.

    Бригада лікарів швидкої, після оперативного прибуття на місце події, провела інтенсивні реанімаційні заходи, однак повернути до життя жінку не вдалося. Медики констатували смерть.

    Комісія зі спеціального розслідування Управління має встановити остаточні обставини та причини настання випадку смерті працівниці.  


  • Уряд реалізує низку масштабних цифрових проектів, що сприятимуть покращенню бізнес-клімату

    Уряд реалізує низку масштабних цифрових проектів, що сприятимуть покращенню бізнес-клімату

    Цифровізація економічних процесів дозволить створити комфортні та прозорі умови для ведення бізнесу Україні. Про це розповів заступник Міністра економіки України з  питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Ігор Дядюра під час форуму “Бізнес без паперу”. 

    “На сьогодні Е-дозвіл -  це флагманський цифровий проект в Мінекономіки. На першому етапі в електронний формат буде переведено 13 найпопулярніших ліцензій. Для отримання цих дозвільних документів бізнесу достатньо буде подати онлайн-заявку. Тепер підприємці зможуть  отримувати  необхідні ліцензії максимально просто та швидко, а весь процес обробки документів стане абсолютно прозорим. Перелік ліцензій, доступних онлайн,  буде постійно розширюватись”, - зазначив Ігор Дядюра.

    Ще один важливий проект Мінекономіки -  “Е-підприємець”, який надасть можливість підприємцям отримувати всі дозвільні документи на конкретний вид діяльності.

    Наголошено, що важливою умовою для розвитку  сучасної  інноваційної економіки, малого та середнього бізнесу є дерегуляція трудових відносин.

    “Нещодавно був прийнятий в першому читанні законопроект №5388 “Про дерегуляцію трудових відносин”. Це важливий крок для спрощення ведення бізнесу. На сьогодні надмірна зарегульованість трудових відносин часто призводить до того, що суттєва їх частина знаходяться в тіні. Законопроектом пропонується скасувати понад 30 обов’язкових кадрових документів. Роботодавець та працівник самостійно домовлятимуться про доцільність ведення таких  документів”, - зазначив заступник Міністра економіки України.

    За інформацією сайту Міністерства економіки України


     

  • З Днем Гідності та Свободи!

    З Днем Гідності та Свободи!

    Відзначення цього дня – це підтвердження того, що ніхто не зможе забрати в українського народу свободу та єдність.

    Українці продемонстрували всьому світу волю і мужність захищати свою країну, свою гідність та майбутнє прийдешніх поколінь.

    Ми ніколи не забудемо подвигу Героїв, які віддали своє життя за наше сьогодення.

    Уклінна вдячність бійцям, які захищали та нині боронять наші кордони.

    Слава Україні!

    Героям слава!


     

  • При проведенні заходів нагляду, інспектори Держпраці виявили на місцевих автозаправних станціях майже 600 порушень

    При проведенні заходів нагляду, інспектори Держпраці виявили на місцевих автозаправних станціях майже 600 порушень

    Головні державні інспектори відділу нагляду на виробництві, об’єктах підвищеної небезпеки, у машинобудуванні та енергетиці Управління Держпраці  у  Чернівецькій області продовжують здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням  суб’єктами господарювання  промислової безпеки та стану охорони праці на автозаправних станціях, авто газозаправних пунктах, автозаправних комплексах Буковини.

    Відповідна робота фахівців територіального органу Державної служби України з питань праці здійснюється упродовж  року на виконання доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля від 11.03.2021 року за №10033/1/1-21 та окремого доручення Держпраці.

    Державним інспекторським складом профільного  напряму за десять місяців 2021 року проведено 210  позапланових перевірок  місцевих  суб’єктів господарювання,  до складу яких входили  об’єкти підвищеної небезпеки -  автозаправні станції, авто газозаправні пункти, автозаправні комплекси.

    Проведено також 19 заходів контролю виконання суб’єктами господарювання раніше виданих інспекторами Держпраці приписів.

    Низка заходів відбувалася спільно за участю фахівців Управління, територіальних органів Державної служби з надзвичайних ситуацій,  Державної екологічної інспекції, Державної інспекції архітектурно -будівельного контролю.  

    За результатами позапланових заходів державного нагляду виявлено 598 порушень вимог законодавства з питань охорони праці.

    Інспекційна діяльність Управління у цьому напрямі продовжується.


     

     

     

     

  • В.о. Голови Держпраці провів телефонну розмову із заступником головного державного інспектора праці Литовської Республіки

    В.о. Голови Держпраці провів телефонну розмову із заступником головного державного інспектора праці Литовської Республіки

    Сьогодні, 19 листопада, у рамках співпраці з Державною інспекцією праці Литовської Республіки, В.о. Голови Держпраці Ігор Дегнера провів телефонну розмову із заступником головного державного інспектора праці Литовської Республіки Далюсом Чепонасом.

    Під час розмови обговорено актуальні питання безпеки та гігієни праці, зокрема щодо своєчасного виявлення та усунення ризиків на робочому місці в умовах пандемії COVID-19.

    Посадовці також поділилися результатами роботи у напрямі інспекційної діяльності щодо дотримання трудового законодавства.

    З метою зміцнення відносин та обміну практичними напрацюваннями керівники відомств домовилися провести наступну зустріч вже у офлайн форматі на початку, наступного, 2022 року.


  • За результатами діяльності фахівців Держпраці, роботодавці Буковини уклали з найманими працівниками вже понад 6 900 трудових угод

    За результатами діяльності фахівців Держпраці, роботодавці  Буковини уклали з найманими працівниками вже понад 6 900 трудових угод

    За результатами інспекційних відвідувань та інформаційно-роз’яснювальної роботи, проведеної  інспекторами праці Управління Держпраці, у Чернівецькій області,  між роботодавцями та найманими працівниками за січень-жовтень 2021 року укладено 6 932 трудові угоди.

    Із них -  2 135 угод укладено у сфері торгівлі, 385 - у будівельній галузі,  723 - у сільському господарстві, 519 - у закладах з тимчасового розміщення та організації харчування, 243 - на підприємствах транспорту та кур’єрської діяльності.

    Про це повідомляють у відділі з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці.

    Загалом за 10 місяців 2021 року інспекторами праці здійснено  268  контрольних заходів з питань дотримання законодавства про працю.  

    Фахівці Держпраці виявили 307 працівників,  допущених до роботи без належного оформлення, а саме:

    267  працівників працювали  без оформлення трудових відносин;

    17 працівників  працювали без належного оформлення трудових відносин, на підставі цивільно-правових угод, що мали ознаки трудових;

    14 фізичних осіб-підприємців виконували роботу на умовах договорів, що мали ознаки трудових;

    9 працівників були допущені до роботи на підставі укладених трудових договорів, однак роботодавці не надали відповідних повідомлень до територіального органу Державної податкової служби, уточнюють у структурному підрозділі Управління.


     

  • Трудовий чи цивільно-правовий договір: який варіант обрати працівнику – консультує Держпраці

    Трудовий чи цивільно-правовий договір:  який варіант обрати працівнику – консультує Держпраці

    Державна служба України з питань праці роз’яснює деталі  укладання між  роботодавцем та працівником цивільно-правової угоди замість трудової. 

    Потенційному учаснику трудових взаємовідносин слід знати, чим вони відрізняються і як не помилитися у виборі.

    Що таке трудовий договір?

    Трудовий договір - угода між найманим працівником і роботодавцем. Останнім може бути компанія, ФОП і навіть фізична особа, яка наймає представника окремих професій. Наприклад, домробітницю, водія, або няню.

    За трудовим договором найманий персонал зобов’язується виконувати роботу, зазначену в договорі, а роботодавець - виплачувати за це заробітну плату й забезпечувати гідні й безпечні умови праці, передбачені законодавством про працю.

    Важливо! Трудовий договір регулює процес виконання роботи за певною спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, а також вимагає дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку.

    З одного боку, найманий працівник залежить від роботодавця. Якщо ви хочете взяти відпустку, залишитися вдома за сімейними обставинами, піти до лікаря упродовж  робочого дня - маєте отримати дозвіл працедавця.

    З іншого - працівник має низку соціальних і трудових гарантій: регулярна оплата праці (щонайменше двічі на місяць), нормований робочий час, лікарняні, оплачувані вихідні й відпустки, захист від незаконного звільнення, тощо.

    Що таке цивільно-правовий договір?

    За цивільно-правовим договором (угодою) немає роботодавців і працівників. Є виконавець, який зобов’язується виконати певну роботу або надати послугу, і замовник, який приймає роботу й оплачує її.

    Такі взаємовідносини можуть укладатися між будь-якими юридичними або фізичними особами і регулюються Цивільним кодексом України. На них не поширюється дія трудового законодавства.

    Предметом договору є кінцевий результат, а не процес його досягнення.

    Обидві сторони - незалежні й рівноправні. Замовник не має піклуватися про умови праці, надавати робоче місце й обладнання, оплачувати лікарняні. Виконавець самостійно організовує роботу і відповідає за її вчасне виконання.

    Розмір винагороди й термін оплати визначаються угодою сторін, а не законодавством.

    Зазвичай цивільно-правовий договір укладається для виконання разових, а не систематичних робіт.

    Як уникнути підміни трудових відносин цивільно-правовими?

    Нагадаємо: між працівником і роботодавцем завжди укладається трудовий договір. Тоді як цивільно-правовий договір укладається з незалежним підрядником.

    Щоби відрізнити трудові відносини від підрядних, запитайте, з якою метою з вами укладають договір.

    Потрібно виконати певний обсяг робіт? І ви, як виконавець, зобов’язуєтеся передати замовнику результат роботи й робите все самостійно?

     У такому разі сміливо укладайте один із цивільно-правових договорів: договір підряду, договір про надання послуг або інший.

    Або ж ідеться про систематичне виконання обов’язків, які належать до конкретної посади, спеціальності чи трудової функції в діяльності компанії, та ще й потребують присутності на робочому місці за визначеним графіком?

    При цьому роботодавець організовує процес роботи, дає вказівки та контролює виконання? У такому разі маємо трудові відносини між працівником і роботодавцем.

    Крім того, ви є найманим працівником, якщо:

    виконуєте роботу в інтересах однієї особи чи організації;

    користуєтеся обладнанням, матеріалами та приміщенням замовника;

    після виконання завдання ваша трудова діяльність продовжується;

    отримуєте фіксовану винагороду за процес роботи, а не за результат;

    маєте питати дозволу про відгули й відпустки.

    Шановні роботодавці та працівники!

    Оформлюйте трудові відносини належним чином. Це є не лише запорукою дотримання чинного трудового законодавства, але й належного соціального захисту та гарантії трудових прав.


     

     

  • Належний стан димових та вентиляційних каналів будівель забезпечить безпечне і безперебійне проходження опалювального сезону

    Належний стан димових та вентиляційних каналів будівель  забезпечить безпечне і безперебійне проходження опалювального сезону

    Управління Держпраці у Чернівецькій області інформує: безпечну експлуатацію та технічне обслуговування димових і вентиляційних каналів житлових і громадських будинків забезпечує власник, або ж балансоутримувач, орендар, або наймач житла.

    Перевірку і прочищення димових та вентиляційних каналів  повинні виконувати спеціалізовані суб’єкти господарювання на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці поданої дозвільному органу за своїм місцезнаходженням.

    Перевірка та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків є первинна та періодична.

    При газифікації житлових і громадських будинків, в яких встановлені прилади і апарати з відводом продуктів згорання у димоходи, власнику (балансоутримувачу та/або орендарю (наймачу) необхідно забезпечити первинну перевірку та прочищення димових і вентиляційних каналів, а в подальшому їх періодичну перевірку і прочищення.

    Періодичній перевірці і прочищенню підлягають:

    - димоходи опалювальних печей, ємкісних газових водонагрівачів і опалювальних котлів, які працюють сезонно, - не рідше ніж один раз на рік (перед початком опалювального сезону), які працюють цілий рік, - два рази на рік (навесні і восени);

    - димоходи опалювальних печей не рідше ніж два рази на рік: перед початком і після закінчення опалювального сезону;

    - димоходи від газових проточних і ємкісних газових водонагрівачів для гарячого водопостачання, газових плит закладів громадського харчування (залежно від матеріалу) - не рідше ніж один раз на 6 місяців (цегляні, цегляні і азбестоцементні, цегляні і керамічні димоходи) і не рідше ніж один раз на рік (металеві - з товщиною стінки не менше 3 мм, азбестоцементні, керамічні та із жаростійкого бетону).

    Обслуговування димоходів газового обладнання з відведенням продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку необхідно проводити одночасно з обслуговуванням газового обладнання за документацією з експлуатації заводів-виробників.

    Вентиляційні канали підлягають перевірці і прочищенню одночасно з димовими. У разі відсутності димових каналів вентиляційні канали підлягають перевірці один раз на рік.

    Перевірка і прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків оформлюються актом.

    Один примірник акту перевірки і прочищення димових каналів передається газорозподільному підприємству.

    Передбачити та попередити аварії та нещасні випадки під час використання газу в побуті, провести необхідні заходи з технічного обслуговування, ремонту газового обладнання, перевірки і прочищення димових та вентиляційних каналів є запорукою збереження життя та здоров’я мешканців багатоквартирних будинків, власників приватних домогосподарств.


     

     

     

  • У будинку для літніх людей у Дніпрі, де сталася пожежа, виявлено неоформлених працівників

    У будинку для літніх людей у Дніпрі, де сталася пожежа, виявлено неоформлених працівників

    Кілька днів тому в одному з пансіонатів для людей похилого віку стався нещасний випадок, внаслідок якого загинуло п’ятеро осіб. У слідчих діях та огляді місця події взяли участь посадові особи ГУ Держпраці у Дніпропетровській області.

    У ході зазначених заходів встановлені факти використання незадекларованої праці обслуговуючого персоналу пансіонату, а також відсутність належної організації охорони праці та безпеки працівників, про це повідомляє сайт Держпраці України.

    Оцінку зазначеним фактам нададуть правоохоронні органи.

    Держпраці у черговий раз звертається до роботодавців щодо неприпустимості використання незадекларованої праці, що може призвести до невиправних наслідків для життя і здоров’я людей.

    Будьте відповідальними! Оформлюйте трудові відносини із найманими працівниками та не допускайте нещасних випадків.


     

     

  • Стартував Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка "Охорона праці - очима дітей -2022"

    Стартував Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка "Охорона праці - очима дітей -2022"

    Науково-виробничий журнал «Охорона праці», Державна служба України з питань праці,

    Управління Держпраці у Чернівецькій області оголошують про початок творчого змагання.

    Запрошуємо до участі у Всеукраїнському конкурсі дитячого малюнка «Охорона праці – очима дітей -2022».

    Учасниками конкурсу можуть стати діти, шкільна молодь, вихованці позашкільних закладів  віком від 6 до 18 років.

    Тематика творчого змагання: безпека праці та здоров’я працівників у вугільній, деревообробній промисловості, сільському, лісовому та ліфтовому господарствах, у медичній сфері, будівництві, на транспорті, протидія COVID-19 на робочих місцях.

    Вимоги до малюнків

    На конкурс подаються малюнки, виконані олівцями, олійними, акварельними фарбами,  гуашшю тощо.
    Розмір малюнка не має перевищувати формат А2.
    На зворотному боці кожної конкурсної роботи потрібно зазначити українською мовою:

    назву роботи; прізвище, ім’я, по батькові та дату народження автора;

    місце проживання (повну адресу) автора,

    контактний телефон, електронну адресу; назву навчального закладу;

    прізвище, ім’я, по батькові  вчителя чи методичного керівника, контактні дані.

    Конкурс відбуватиметься у два етапи.

    Перший етап - відбірковий

    до 15 лютого 2022 року слід надіслати малюнок до територіального управління Держпраці у Чернівецькій області за адресою: 58000, м. Чернівці, вул. Зелена,3.

    За результатами оцінювання будуть визначені переможці у трьох вікових групах: 

    перша група - від 6 до 10 років;
    друга група - від 11 до 14 років;
    третя група - від 15 до 18 років.

    Автори творчих робіт, які стали переможцями на регіональному рівні  виходять у  всеукраїнський фінал конкурсу.

    Другий етап - фінальний

    До 15 квітня 2022 року журі Всеукраїнського конкурсу у Києві визначає переможців (I, II, III місця) у кожній віковій групі.

    До Дня охорони праці в Україні, який відбувається 28 квітня, переможців  фіналу нагороджують цінними подарунками, дипломами і символічними медалями.


     

     

  • Держпраці впроваджує інноваційні рішення щодо дерегуляції та цифровізації процесів господарської діяльності у системі управління охороною праці

    Держпраці впроваджує інноваційні рішення щодо дерегуляції та цифровізації процесів господарської діяльності у системі управління охороною праці

    За ініціативи Державної служби України з питань праці 11 листопада 2021 року можна вважати початком цифровізації системи управління охороною праці. Цього дня Міністерство юстиції України зареєструвало наказ Міністерства економіки України «Про затвердження Порядку впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці» від 28.10.2021 № 839-21 (далі – Наказ).

    Наказ передбачає можливість організації роботи в системі управління охороною праці, зокрема створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання та знищення різних видів документів, які сьогодні регламентовано численними нормативно-правовими актами з охорони праці, шляхом запровадження електронного документообігу, що сприятиме зниженню навантаження на суб’єктів господарювання.

    Впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці має виключно альтернативний варіант чинному законодавству з охорони праці, а саме роботодавець має право вибору у який спосіб здійснювати на підприємстві документообіг у системі управління охороною праці – в паперовому чи електронному.

    Також в умовах пандемії COVID-19 роботодавці мають потребу в нових інструментах, що дають можливість, у тому числі віддалено, ухвалювати необхідні рішення з урахуванням тих викликів, які перед бізнесом ставить «коронакриза» та пов’язані з нею карантинні обмеження.

    Запровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці дозволить роботодавцям:

    економити кошти, призначені для купівлі копіювально-розмножувальної техніки й витратних матеріалів для неї, її ремонту, а також зменшити витрати на зберігання паперових документів;

    підвищити продуктивність праці;

    оптимізувати та покращити комунікації, як внутрішні, так і зовнішні;

    забезпечити проведення онлайн навчання та інструктажів на виробництві в умовах пандемії;

    захистити документи від несанкціонованого доступу та розмежувати права доступу співробітників до інформації тощо.

    Перевага електронного документообігу над традиційним є безперечною, адже основною проблемою традиційної технології управління документообігом є практична неможливість централізовано відслідкувати рух документів підприємства.

    У процесі зменшення регуляторного навантаження на бізнес доволі часто виникає ситуація, коли дерегуляція дає зворотній ефект – життя та здоров’я українських працівників опиняється в небезпеці. Цей Наказ спрощує роботодавцям виконання вимог законодавства про охорону праці, жодним чином не зменшуючи обов’язку щодо забезпечення належних умов праці.

    Відтепер кожен суб’єкт господарювання, який має бажання і готовий до цього, може перевести всі процеси, що потребують документування, або лише їх частину в електронну форму.

    Джерело - сайт Держпраці України


  • Мінекономіки затвердило порядок впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці

    Мінекономіки затвердило порядок впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці

    Міністерство економіки України затвердило порядок впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці.

    Відповідний наказ міністерства № 839-21 від 28 жовтня 2021 року був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2021 року за № 1488/37110.

    Документом визначається єдиний порядок впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці.  

    “Уряд та Мінекономіки постійно працюють над зменшенням регуляторного навантаження на бізнес. Організація роботи в системі управління охороною праці - важливий, але доволі складний процес, особливо для малого бізнесу. Наказ Мінекономіки відкриває нові можливості в системі управління охороною праці та дозволяє значно спростити ведення відповідної документації. Водночас, важливо наголосити, що впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці не є обов’язковим, це виключно альтернативний варіант, на вибір роботодавця. Кожне підприємство зможе обрати для себе зручний і комфортний формат”, - зазначив заступник Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Ігор Дядюра.

    Так, затвердження Порядку сприятиме:

    економії часу та підвищенню продуктивності внутрішніх процесів у суб’єктів господарювання;

    оптимізації внутрішніх та зовнішніх комунікацій;

    забезпеченню безперервного процесу проведенню онлайн навчання та інструктажів на виробництві в умовах пандемії;

    покращенню взаємовідносин між замовником та підрядними організаціями в системі управління охороною праці.

    Джерело: сайт Мінекономіки


     

  • Безпеку виробничого процесу обговорено на семінарі у суб’єкта господарювання будівельної галузі

    Безпеку виробничого процесу обговорено  на семінарі у суб’єкта господарювання будівельної галузі

    Фахівці Управління Держпраці у Чернівецькій області організували та провели низку робочих зустрічей, нарад, семінарів  щодо належної організації стану промислової безпеки та охорони праці на підприємствах області.  Заходи відбувалися, у тому числі, й  за результатами перевірок суб’єктів господарювання, здійснених головними державними інспекторами Управління.

    Так, днями  у суб’єкта господарювання будівельної галузі в регіоні - ТОВ «Сузір’я ЛТД» відбулася семінар-нарада.

    Учасники зібрання від територіального органу  Державної служби України з питань праці - інспекторський склад відділу нагляду у будівництві, котлонагляді, на транспорті та зв’язку;  відділу нагляду на виробництві, об’єктах підвищеної небезпеки, у машинобудуванні та енергетиці; сектору з питань експертизи умов праці.  

    Насамперед, фахівці з охорони праці ТОВ «Сузір’я ЛТД» надали представникам Управління інформацію щодо стану охорони праці на підприємстві, а також щодо заходів, які вживаються відповідальними особами  підприємства задля мінімізації виробничих ризиків.  

    У ході активного ділового спілкування учасники обговорили  загальний стан травматизму на підприємствах області та нещасні випадки, що мали місце під час виробничого процесу в нинішньому році.

    Представникам роботодавця  доведено вимоги нових нормативних документів з охорони праці на об’єктах котлонагляду, зокрема, щодо проектування та монтажу, технічного обслуговування та ремонту вантажопідіймальних кранів та машин, процесу їх експлуатації, мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиків,

    Фахівці відділу нагляду на виробництві, об’єктах підвищеної небезпеки, у машинобудуванні та енергетиці акцентували на необхідності належного функціонування електрогосподарства підприємства, проходження навчання з охорони праці  спеціалістами, які  у своїй роботі використовують електрообладнання, встановленні відповідних  кваліфікаційних груп і таке інше.

    Представники сектору експертизи умов праці зазначили на необхідності дотримання результатів атестації при нарахуванні доплат до заробітної плати та надання додаткових відпусток за роботу у шкідливих умовах персоналу.

    Підбиваючи підсумки наради, керівник відділу нагляду у будівництві, котлонагляді, на транспорті та зв’язку Юрій Кудлик наголосив на потребі беззаперечного виконання  норм закону України «Про охорону праці» у частині відповідальності роботодавця за створення належних та безпечних умов праці працівників.

    «Кожен із роботодавців  зобов’язаний  створити на кожному робочому місці умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Такою є норма статті 13 Закону України «Про охорону праці», - акцентував Юрій Кудлик.

    А також на виконанні найманим персоналом статті 14 даного Закону, якою працівників зобов’язано дбати про власну безпеку на виробництві.


     

     

Інформкампанія

Актуально

Конкурс дитячого малюнку